
Tajemník MěÚ je zaměstnancem města. Do funkce je jmenován starostou. Tajemník MěÚ je za plnění úkolů městského úřadu v samostatné působnosti i v přenesené působnosti odpovědný starostovi.
Při výkonu funkce tajemník MěÚ:
a) zajišťuje výkon přenesené působnosti s výjimkou věcí, které jsou zákonem svěřeny radě města nebo zvláštnímu orgánu města,
b) plní úkoly uložené mu zastupitelstvem města, radou města nebo starostou,
c) stanoví podle zvláštních právních předpisů platy všem zaměstnancům města zařazeným do městského úřadu,
d) plní úkoly statutárního orgánu zaměstnavatele podle zvláštních právních předpisů vůči zaměstnancům města zařazeným do městského úřadu,
e) vydává spisový řád a pracovní řád městského úřadu a další vnitřní předpisy městského úřadu, pokud je nevydává rada města,
f) je přímo nadřízen a koordinuje činnost zaměstnanců zařazených do Odboru tajemníka MěÚ,
Tajemník se zúčastňuje zasedání zastupitelstva města a schůzí rady města s hlasem poradním,
- tajemník určí svého zástupce, který jej zastupuje v době jeho nepřítomnosti a vymezí rozsah, ve kterém je zástupce oprávněn jej zastupovat. Pracovněprávní úkony, které mají za následek nebo jsou spojeny se vznikem, změnou nebo skončením pracovního poměru zaměstnanců, může zástupce provést jen s předchozím souhlasem starosty.
- tajemník MěÚ je oprávněnou úřední osobou při výkonu své působnosti, pokud je v příslušné věci dána působnost podle správního řádu.
Odbor tajemníka MěÚ je pověřen výkonem
- v samostatné působnosti města činnostmi na úseku sekretariátu uvolněných členů zastupitelstva města, – v přenesené působnosti na úseku řízení o přestupcích ve svěřeném rozsahu (zákon č. 250/2016, o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o odpovědnosti za přestupky“)),
- koordinace činnosti městského úřadu na úseku poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím v rozsahu stanoveném městu a městskému úřadu, včetně působnosti pověřeného obecního úřadu a obecního úřadu obce s rozšířenou působností,
- v samostatné i přenesené působnosti města na úseku obrany státu, mimořádných situací, krizových stavů, požární ochrany a utajovaných informací, – koordinace činností v oblasti právních vztahů města,
- komplexního zajišťování právní agendy města včetně aplikace metod moderního řízení,
- v samostatné působnosti města v oblasti organizace a zajišťování personálních vztahů,
- v samostatné působnosti města na úseku práce, platů (odměňování),
- v samostatné působnosti na úseku požární bezpečnosti, bezpečnosti a ochrany zdraví při práci,
- v samostatné i přenesené působnosti na úseku voleb v rozsahu stanoveném městu a městskému úřadu, včetně působností pověřeného obecního úřadu a obecního úřadu obce s rozšířenou působností,
- v samostatné působnosti na úseku hospodářské správy v rozsahu stanoveném městu a městskému úřadu a veřejných zakázek s hospodářskou správou souvisejících,
- v samostatné působnosti města v oblasti informačních technologií, městského informačního systému, veřejných zakázek v oblasti informačních technologií,
- veřejnoprávní kontroly, kde zajišťuje průběžné a následné řídící kontroly podle zákona o finanční kontrole, spolupracuje při zajištění výkonu působnosti města na úseku přezkoumání a vyhodnocování operací a účinnosti vnitřního kontrolního systému města,
- v samostatné působnosti města na úseku kontroly čerpání dotací poskytovaných městu z jiných veřejných rozpočtů,
- vedení evidence válečných hrobů dle zákona č. 122/2004 Sb., o válečných hrobech a pietních místech, a o změně zákona č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, které jsou v jeho správním obvodu a informuje příslušný krajský úřad o počtech a o stavu válečných hrobů,
- přípravy a realizace úkolů hospodářských opatření pro krizové stavy pro správní obvod obce s rozšířenou působností dle krizového zákona.
A) Na úseku sekretariátu starosty, informační služby a vnějších vztahů
- zajišťuje, organizuje a provádí práce sekretariátu starosty a místostarostů a tajemníka MěÚ, vyřizuje jejich korespondenci,
- zajišťuje a poskytuje informační servis a přípravu podkladů pro starostu, místostarosty a tajemníka MěÚ,
- organizačně zajišťuje pracovní a společenské akce pořádané starostou, místostarosty a tajemníkem MěÚ,
- vede evidenci projednání a vyřizování petic, stížností, oznámení a podnětů,
- zveřejňuje na webových stránkách města údaje týkající se činnosti odboru a další informace dle pokynů starosty, místostarostů a tajemníka MěÚ,
- organizuje participaci (zapojování) občanů na rozhodování orgánů města v samostatné působnosti,
- zprostředkovává zajištění překladů a tlumočení v jazyce anglickém a německém pro potřeby starosty, místostarostů a tajemníka MěÚ,
- zajišťuje propagační činnost, vytváří a realizuje projekty a programy informování a prezentace o činnosti města a městského úřadu ve vztahu k veřejnosti,
- vede evidenci informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím,
- poskytuje a zajišťuje informační služby pro veřejnost,
- zajišťuje povinnost města umožnit nahlížení do právních předpisů města,
- zajišťuje mezinárodní styky města, organizačně a metodicky zajišťuje spolupráci města s partnerskými městy,
- zajišťuje provoz telefonní ústředny,
- vede evidenci a zveřejňuje právní předpisy města, písemnosti a ostatní oznámení na úřední desce, koordinuje zveřejňování písemností na úřední desce s ostatními odbory městského úřadu,
- zajišťuje agendu užívání a provozu vozidel úřadu, vyúčtování spotřeby pohonných hmot, sledování a evidenci nákladů spojených s opravami vozidel,
- zajišťuje činnosti dispečinku vozidel zaměstnavatele,
- zajišťuje evidenci a fyzickou inventarizaci předmětů DHM (dlouhodobý hmotný majetek), DDHM (dlouhodobý drobný hmotný majetek),
- zajišťuje vyřazování a likvidaci předmětů DHM a DDHM odboru dle vnitřních předpisů,
- vyřizuje objednávky, evidenci a fakturaci odboru,
- zajišťuje úhrady provozních nákladů v rámci oddílu 61 Územní samospráva, rozpočtu města,
- vyhotovuje zápisy z porady vedení MěÚ a zajišťuje jejich distribuci,
- organizačně zajištuje pořádání tradičních Humpoleckých trhů včetně jejich propagace,
- zajišťuje záležitosti veřejných sbírek,
- vystavuje a eviduje průkazy zaměstnanců úřadu, komisí a výborů.
B) Na úseku agendy rady města a zastupitelstva města, vnějších vztahů a územního rozvoje
- shromažďuje a zajišťuje distribuci materiálů pro jednání zastupitelstva města, rady města, kontroluje formální správnost předkládaných materiálů, vyhotovuje zápisy z těchto jednání,
- v souladu s jednacím řádem rady města a zastupitelstva města organizačně zabezpečuje přípravu a vlastní průběh schůzí rady města a zasedání zastupitelstva města, včetně vyhotovení zápisů a usnesení z těchto jednání (včetně jejich výpisů) a zajišťuje jejich distribuci, zajišťuje kontrolu plnění úkolů,
- vede evidenci o členech zastupitelstva města, včetně evidence složení zastupitelstva města,
- organizačně zajišťuje schůze rady města a zasedání zastupitelstva města,
- vede evidenci usnesení zastupitelstva města a rady města, včetně plnění usnesení a podnětů,
- vede evidenci připomínek členů zastupitelstva města vznesených na zasedáních zastupitelstva města,
- zajišťuje vztahy s veřejností a sdělovacími prostředky,
- zajišťuje propagaci a reprezentaci města,
- zajišťuje vydavatelské, propagační a redaktorské činnosti, vykonává publicistickou činnost,
- spolupracuje na vytváření a údržbě webových stránek města,
- zajišťuje zpracování propagačních materiálů.
C) Na úseku krizového řízení a vnitřní kontroly
- zajišťuje záležitosti obrany státu svěřené městu,
- zajišťuje krizové a havarijní plánování k řešení mimořádných událostí vzniklých ve správním obvodu města jako obce s rozšířenou působností,
- organizuje výstavbu a údržbu systému varování a výstrahy na území města,
- plní a zajišťuje úkoly na úseku integrovaného záchranného systému, krizového a havarijního řízení,
- plní a zajišťuje úkoly na úseku ochrany obyvatelstva,
- plní a zajišťuje úkoly na úseku ochrany utajovaných informací,
- zpracovává statistické údaje podle zvláštních právních předpisů o vykonávaných činnostech,
- zajišťuje záležitosti jednotky požární ochrany a jednotky sboru dobrovolných hasičů města,
- organizačně a administrativně zajišťuje činnosti Bezpečnostní rady města Humpolce,
- zajišťuje zadávání nezávislého a objektivní přezkoumávání a vyhodnocování operací a vnitřního kontrolního systému města,
- sestavuje střednědobý a roční plán vnitřní kontroly a předkládá jej ke schválení starostovi města,
- zabezpečuje činnost kontrolního výboru ZM,
- vyhotovuje zprávy o zjištěních, formuluje doporučení ke zdokonalování kvality vnitřního kontrolního systému, zmírnění rizik a k nápravě zjištěných nedostatků,
- kontroluje naplňování přijatých opatření vzniklých činností kontrolních orgánů,
- zpracovává roční zprávu o výsledcích finančních kontrol,
- spolupracuje při výkonu kontrol plnění podmínek čerpání dotací ze státního rozpočtu, rozpočtu kraje a jiných dotačních zdrojů,
- provádí veřejnoprávní kontrolu podle zákona o finanční kontrole,
- spolupracuje při výkonu kontroly hospodaření města a dodržování schváleného rozpočtu města,
- vykonává veřejnoprávní kontrolu podle zákona o finanční kontrole u žadatelů o veřejnou finanční podporu a příjemců veřejné finanční podpory,
- spolupracuje při kontrole hospodaření právnických osob a organizačních složek, založených nebo zřízených městem,
- vede evidenci válečných hrobů, které jsou v jeho správním obvodu a informuje příslušný krajský úřad o počtech a o stavu válečných hrobů,
- zajišťuje přípravu a realizaci úkolů hospodářských opatření pro krizové stavy pro správní obvod obce s rozšířenou působností dle krizového zákona,
- plní funkci podpůrného orgánu pro veřejné funkcionáře města dle zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů,
- vykonává funkci bezpečnostního ředitele.
D) Na úseku odměňování a zajišťování personálních vztahů
- zajišťuje platové záležitosti zaměstnanců města Humpolec, koordinuje a metodicky usměrňuje a zpracovává platy zaměstnanců, dávky nemocenského, sociálního a další plnění poskytovaná zaměstnancům,
- zpracovává návrhy na zařazení zaměstnanců do platových tříd a stupňů a vystavuje platové výměry,
- zpracovává odměny členů zastupitelstva města a osob pracujících na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr,
- zajišťuje plnění povinností zaměstnavatele v oblasti odvodů a pojištění v pracovněprávních a obdobných vztazích, zajišťuje výpočet a odvody na sociální a zdravotní pojištění podle zvláštních zákonů, včetně zpracování statistických údajů,
- zajišťuje poradenství v oblasti přiznání dávek důchodového zabezpečení pro zaměstnance,
- zpracovává statistické údaje v oblasti práce, platů (odměňování),
- zajišťuje uzavírání, změny a skončení pracovního poměru zaměstnanců,
- zajišťuje adaptační přípravu a proces nově přijímaných zaměstnanců,
- vede aktuální evidenci stavu zaměstnanců zařazených do městského úřadu,
- spolupracuje s úřadem práce a vede příslušnou dokumentaci podle zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů,
- vede evidenci osobních spisů všech zaměstnanců včetně požadovaných listin a dokladů,
- organizuje a zajišťuje ověření zvláštní odborné způsobilosti zaměstnanců pro výkon státní správy,
- organizuje a zajišťuje vzdělávání vedoucích úředníků, úředníků a ostatních zaměstnanců zařazených do městského úřadu, zpracovává plán vzdělávání zaměstnanců, organizuje interní vzdělávání zaměstnanců a evidenci vzdělávání, rekvalifikaci zaměstnanců,
- eviduje vstupní pracovnělékařské prohlídky zaměstnanců,
- vede evidenci docházky zaměstnanců v městském úřadu,
- vede personální evidenci dlouhodobě uvolněných členů zastupitelstva města a osob pracujících na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr,
- podílí se na zpracovávání a aktualizaci vnitřních předpisů,
- zajišťuje konzultační a poradenské služby pro potřeby orgánů města, vedení MěÚ a ostatních odborů městského úřadu v oblasti pracovněprávní a platové (odměňování),
- koordinuje zapojení města ve vybraných projektech zaměřených na metody moderního řízení a jejich aplikaci v činnosti městského úřadu (Benchmarking),
- provádí výpočet odvodů zálohové daně ze závislé činnosti a odvodů daně srážkové,
- provádí výpočet ročního zúčtování daně a s tím spojených povinností,
- provádí zpracovávání evidenčních listů,
- vede registr pojištěnců za MěÚ u ČSSZ (přihlášky, odhlášky),
- provádí výpočet povinného podílu osob se zdravotním postižením a s tím spojené povinnosti zaměstnavatele s odvodem do státního rozpočtu,
- provádí výpočet zákonného úrazového pojištění zaměstnanců a následné odvody,
- zajišťuje povinnosti zaměstnavatele poskytovat stanovené údaje do Informačního systému o platech (ISP),
- zajišťuje evidenci benefitů pro zaměstnance ve spolupráci s Ekonomickým odborem a v souladu s platnou kolektivní smlouvou.
E) Na úseku správy informačních systémů
- komplexně zajišťuje správu systému výpočetní a komunikační techniky, metodicky usměrňuje uživatele této techniky,
- komplexně zajišťuje geografický informační systém města a internet,
- koordinuje aktualizaci, poskytuje data jako podklad pro digitálně-technickou mapu města,
- zajišťuje hromadné zpracování, konfiguraci a import dat, vzájemnou výměnu dat se správci sítí,
- zajišťuje systematickou podpory uživatelům SW při jeho aplikaci a plnohodnotném využívání,
- zajišťuje a poskytuje odbornou poradenskou a konzultační činnost v oblasti zpracování dat a IT,
- zajišťuje pořízení, správu, údržbu a instalaci nových zařízení,
- zajišťuje a provádí pravidelnou aktualizaci dat,
- zajišťuje záležitosti automatizovaných systémů řízení, využití výpočetní techniky a jejich další rozvoj, nákup SW produktů zajišťujících chod a výkon činností útvarů městského úřadu,
- zajišťuje a provádí školení zaměstnanců pro práci se SW produkty,
- zpracovává koncepční a metodické materiály na úseku automatizace informačních systémů,
- zajišťuje a provádí analýzu systému a zavádění SW města,
- vede seznam kvalifikovaných certifikátů přidělených městu a seznam zaměstnanců oprávněných podepisovat písemnosti zaručeným elektronickým podpisem,
- zajišťuje koordinaci aktualizace územně analytických podkladů pro výdej shromážděných údajů prováděný oprávněnými odbory úřadu,
- na základě oznámení o registraci agendy obdrženém do datové schránky úřadu provádí oznámení o vykonávané působnosti úřadu v agendě a v souvislosti s tím odesílá oznámení o vykonávané činnosti,
- v rámci svých znalostí a možností zajišťuje metodickou podporu pro ostatní zaměstnance úřadu při implementaci zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o základních registrech“), a koordinuje úpravu dotčených formulářů,
- provádí registraci AIS (agendových informačních systémů) určených pro komunikaci se základními registry v souladu s požadavky zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o informačních systémech“) a zákona o základních registrech,
- zajišťuje připravenost ICT (informační a komunikační technologie) úřadu pro komunikaci s ISZR (informační systém základních registrů) v souladu s požadavky zákona o základních registrech,
- provádí ve spolupráci s personalistou úřadu správu uživatelských účtů AIS,
- zajišťuje registraci AIS do JIP (jednotný identitní prostor),
- aktualizuje informační koncepci úřadu v souladu se zákonem o informačních systémech,
- provádí správu certifikátů pro zajištění komunikace AIS s ISZR,
- zajišťuje provoz kamerového systému na úseku prevence kriminality a sociálně patologických jevů.
F) V oblasti právních vztahů města
- koordinuje výkon komplexní právní činnosti města Humpolec a ostatní právní záležitosti včetně zastupování zaměstnavatele před soudy,
- koordinuje a zadává formou služby zajištění zásadních právních výkladů a stanovení obecných postupů aplikace právních předpisů v jednotlivých oborech působnosti města a městského úřadu, včetně řešení věcně a právně složitých případů a zastupování veřejných zájmů v soudních sporech,
- zpracovává vnitřní předpisy městského úřadu,
- zprostředkovává výkon legislativní činnosti a zpracovávání návrhů právních předpisů města po legislativní, případně i obsahové stránce,
- řeší právní vztahy města Humpolec a městského úřadu,
- zajišťuje poskytování právního poradenství pro potřeby starosty, místostarostů, zastupitelstva města, rady města a ostatních útvarů městského úřadu,
- spolupracuje s jednotlivými odbory při řešení právních otázek ve věcech, které jsou jim svěřeny,
- vede evidenci přísedících okresního a krajského soudu.
G) Zajišťuje a plní funkci volebního orgánu,
registračního úřadu a další úkoly v záležitostech voleb do Parlamentu České republiky, zastupitelstva kraje Vysočina, zastupitelstev obcí, voleb do Evropského parlamentu a místního referenda, v rámci města Humpolec a obcí v území obce s rozšířenou působností.
H) Na úseku správy a údržby budov MěÚ
- zajišťuje hospodářskou správu budov úřadu,
- komplexně zabezpečuje úkoly města (včetně povinností zaměstnavatele) v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci,
- zajišťuje provádění údržby, provozu a úklidu budov, v nichž jsou umístěny pracoviště městského úřadu,
- materiálně a technicky zajišťuje volby do Evropského parlamentu, Parlamentu České republiky, zastupitelstva kraje Vysočina, zastupitelstev obcí a místního referenda.
Telefon
pevná linka: 565 518 120
Datovka: 6gfbdxd
E-mail oficiální:
Úřední hodiny a otvírací doba:
Pondělí: 8:00 – 17:00
Úterý: 8:00 – 14:30
Středa: 8:00 – 17:00
Čtvrtek: 8:00 -14:30
Pátek: 8:00 – 13:00
Úterý a čtvrtek není úřední den.
Tyto dny jsou vyhrazeny pro jednání a řízení vedená našimi úředníky mimo budovy městského úřadu. Vašim požadavkům a žádostem se však v rámci příslušného odboru bude vždy někdo věnovat.
Adresa:
Odbor tajemníka
Horní náměstí 300
396 22 Humpolec
(Budova radnice, 1. patro)

Iveta Jarošová
Andrea Laštůvková, DiS.
Mgr. Ludmila Fikarová
Iva Vacatová
JUDr. Martina Samková
Libor Kudrna, DiS.
Bc. Bohdana Kosová
Bc. Lenka Vaňkátová
Bc. Jindřiška Janeková
Bc. Helena Struhovská
Bc. Petra Březinová
Dokumenty
Souhrnná zpráva přijímání a vyřizování stížností za rok 2020
zpracované období od 1.1.2020 – 31.12.2020
Plán kontrolní činnosti na rok 2021
Sirény
Souhrnná zpráva pro přijímání a vyřizování stížností a petic za rok 2022
zpracované období: od 1.1.2022 – 31.12.2022
Souhrnná zpráva přijímání a vyřizování stížností a petic za rok 2023
zpracované období: od 1.1.2023 – 31.12.2023
Plán kontrolní činnosti na rok 2025
Souhrnná zpráva přijímání a vyřizování stížností a petic za rok 2024
Informace
Stanovení minimálního počtu členů okrskových volebních komisí
Chování při mimořádných událostech
Mikroregion Zálesí
Návrh rozpočtu r. 2012
Mimořádné situace
Informace naleznete na stránkách:
Složky IZS:
- Český červený kříž
- Hasičský záchranný sbor Kraje Vysočina
- Policie ČR
- Sdružení hasičů Čech, Moravy a Slezska
- Záchranná brigáda kynologů kraje Vysočina
- Zdravotnická záchranná služba kraje Vysočina, příspěvková organizace
Zajímavé odkazy:
Dokumenty ke stažení
- Výpis možných zdrojů rizik a analýzy ohrožení na území obce [PDF, 375 kB]
- Improvizovaná ochrana [PDF, 173 kB]
- Integrovaný záchraný systém [PDF, 228 kB]
- Jak se zachovat při mimořádných situacích [PDF, 501 kB]
- Jak se zachovat při varovném signálu [PDF, 353 kB]
- Kapesní průvodce [PDF, 178 kB]
- Krizové stavy [PDF, 104 kB]
- Tísňové volání [PDF, 3,1 MB]
Oddělení právní podpory a přestupkového řízení
A) Na úseku projednávání přestupků
- projednává přestupky podle zákona o odpovědnosti za přestupky a podle zákona č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o přestupcích“), pokud nejsou svěřeny jinému odboru,
- projednává přestupky dle obecně závazných právních předpisů, pokud nejsou svěřeny jinému odboru,
- vede řízení a ukládá pokuty za správní delikty podle § 66d zákona o obcích,
- přijímá oznámení o přestupku, k jejichž projednání je příslušný,
- zpracovává statistické údaje o přestupcích podle zvláštních právních předpisů,
- zpracovává statistické údaje k řízení o přestupcích (pro účely vypracování analýzy v oblasti jednání, které vykazuje některé znaky domácího násilí a možných opatření k jeho eliminaci),
- zpracovává roční výkaz o přestupcích,
- vede evidenci přestupků (rejstřík) a pořizuje zprávy o pověsti, výpisy z evidence přestupků na vyžádání oprávněných orgánů,
- vyhotovuje zprávy k osobám na žádost Policie ČR, soudů, Probační a mediační služby,
- vyhotovuje zprávy o konečném výsledku šetření přestupku pro potřeby pojišťoven,
- vyhotovuje veřejnoprávní smlouvy a vede seznam uzavřených veřejnoprávních smluv na úseku výkonu přestupkové agendy,
- připravuje podklady pro fakturaci závazků obcí vyplývající z uzavřených veřejnoprávních smluv,
- vykonává kontrolu nad dodržováním uloženého ochranného opatření (omezujícího opatření) podle § 52 odst. 4 zákona o odpovědnosti za přestupky,
- zpracovává podklady pro exekuci,
- spolupracuje s Policií ČR při prováděných kontrolách v restauračních zařízeních a při pořádaných akcích – zábavách mládeže a na diskotékách v souvislosti s podáváním alkoholu osobám mladistvým na úseku boje proti alkoholismu,
- zajišťuje povinnost města umožnit nahlížení do Sbírky zákonů ČR,
- zajišťuje inventarizaci pokutových bloků – příkaz na místě – za úřad,
- zabezpečuje ve spolupráci s Obecním živnostenským úřadem kontrolu živnostenských provozoven.
C) Na úseku právní pomoci
- zpracovává vnitřní předpisy městského úřadu,
- zprostředkovává výkon legislativní činnosti a zpracovávání návrhů právních předpisů města po legislativní, případně i obsahové stránce,
- spolupracuje s jednotlivými odbory při řešení právních otázek ve věcech, které jsou jim svěřeny,
- zajišťuje právní agendy pro potřeby vedení města a odborů úřadu bez právního úseku,
- poskytuje metodickou právní pomoc příspěvkovým organizacím a obchodním společnostem zřízených městem,
- poskytuje informace žadatelům podle zákona o svobodném přístupu k informacím, koordinuje poskytování informací městským úřadem,
- vede centrální evidenci žádostí o poskytnutí informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím, zveřejnění všech informací poskytnutých na žádost na webu města, zpracování výroční zprávy za příslušný kalendářní rok o činnosti města v oblasti poskytování informací,
- zajišťuje poskytování metodické pomoci v oblasti poskytování informací ostatním odborům úřadu,
- vede stanovenou evidenci právních předpisů města v souladu se zákonem o obcích, koordinuje zveřejňování a aktualizaci právních předpisů města na webových stránkách města a úřední desce,
- zabezpečuje metodickou pomoc ve vztahu k obecním úřadům ve správním obvodu úřadu,
- zajišťuje agendu výkonu trestu obecně prospěšných prací,
- zabezpečuje písemné vyřízení stížností a petic včetně vedení jejich evidence,
- zajišťuje přípravu právních předpisů obce, vnitřních předpisů a směrnic,
- na základě podkladů od jednotlivých odborů se spolupodílí na vypracování návrhů smluv, nebo jejich připomínkování,
- vykonává působnost města ve věcech práva shromažďovacího a spolčovacího,
- zajišťuje agendu ochrany osobních údajů podle platných právních předpisů,
- organizuje výběrová řízení dle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o úřednících“),
- organizačně a technicky zajišťuje přípravu a průběh voleb, místního referenda a sčítání lidu.
B) Na úseku řešení přestupků v dopravě
- projednává přestupky podle zákona o odpovědnosti za přestupky a podle zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů,
- projednává přestupky na úseku pojištění motorových vozidel podle zákona č. 30/2024 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla,
- přijímá oznámení o přestupku, k jejichž projednání je příslušný,
- zpracovává statistické údaje o přestupcích podle zvláštních právních předpisů,
- zpracovává roční výkaz o přestupcích,
- vyhotovuje zprávy k osobám na žádost Policie ČR, soudů,
- vyhotovuje zprávy o konečném výsledku šetření přestupku pro potřeby pojišťoven,
- rozhoduje o upuštění od výkonu zbytku správního trestu zákazu činnosti,
- poskytuje údaje pro zápis do registru řidiče – do evidenční karty řidiče,
- zpracovává podklady pro exekuci,
- spolupracuje s Ekonomickým odborem na vratkách, přeplatcích, kaucích.
Telefon
pevná linka: 565 518 126
Datovka: 6gfbdxd
E-mail oficiální:
Úřední hodiny a otvírací doba:
Pondělí: 8:00 – 17:00
Úterý: 8:00 – 14:30
Středa: 8:00 – 17:00
Čtvrtek: 8:00 -14:30
Pátek: 8:00 – 13:00
Úterý a čtvrtek není úřední den.
Tyto dny jsou vyhrazeny pro jednání a řízení vedená našimi úředníky mimo budovy městského úřadu. Vašim požadavkům a žádostem se však v rámci příslušného odboru bude vždy někdo věnovat.
Adresa:
Oddělení právní podpory a přestupkového řízení
Horní náměstí 300
396 22 Humpolec
(Budova radnice, 1. patro)
JUDr. Martina Samková
Libor Kudrna, DiS.
Bc. Bohdana Kosová
Bc. Lenka Vaňkátová
Živnostenský úřad
Živnostenský úřad je pověřen výkonem přenesené působnosti v oblasti živnostenského a zemědělského podnikání. Oddělení provádí přijímání ohlášení živností a změny stanovených údajů, vydává a předává výpisy z živnostenského rejstříku, provádí živnostenské kontroly u podnikatelů nebo projednává přestupky spočívajících v porušení povinností stanovených živnostenským zákonem.
A) Na úseku registrace živností
- přijímá ohlášení živností ohlašovacích volných, řemeslných a vázaných,
- přijímá žádosti o koncesi, oznámení změn údajů, žádosti o přerušení a pokračování v provozování živnosti a žádosti o zrušení živnostenského oprávnění,
- pořizuje data a zpracovává údaje v daném informačním systému,
- vydává a předává živnostenská oprávnění, rozhodnutí o udělení koncese, rozhodnutí o schválení výkonu funkce odpovědného zástupce,
- vydává změnové průkazy živnostenských oprávnění a rozhodnutí o změnách koncesí, vydává potvrzení o přerušení a pokračování v provozování živností a oznámených změnách, vydává rozhodnutí o zrušení živnostenského oprávnění na žádost podnikatele,
- provádí transformace živností,
- pořizuje výpisy z veřejné i neveřejné části živnostenského rejstříku,
- zasílá žádosti o stanoviska orgánům státní správy k žádostem o udělení koncese,
- vystavuje výzvy podle zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a vede správní řízení v případě nesplnění náležitostí ohlášení živností a žádostí o udělení koncesí,
- vystavuje oznámení o nevzniknutí a zániku živnostenských oprávnění,
- rozesílá opisy určeným orgánům státní správy,
- pečuje o spisovou agendu registru podnikatelů,
- vybírá správní poplatky a vede agendy s tím spojené,
- přijímá přihlášky k registraci nebo oznámení v oblasti správce daně od osob podnikajících na základě živnostenského oprávnění a toto předává příslušnému finančnímu úřadu,
- přijímá oznámení a hlášení v oblasti sociálního zabezpečení od fyzických osob podnikajících na základě živnostenského oprávnění a tato předává příslušné správě sociálního zabezpečení,
- přijímá oznámení o vzniku volných pracovních míst nebo jejich obsazení od osob podnikajících na základě živnostenského oprávnění a tato předává příslušnému úřadu práce,
- přijímá oznámení a hlášení vůči zdravotním pojišťovnám od fyzických osob podnikajících na základě živnostenského oprávnění a tato předává příslušným zdravotním pojišťovnám,
- poskytuje odborné konzultace a informace podnikatelům, popřípadě budoucím podnikatelům,
- je centrálním registračním místem (CRM) a vykonává činnosti z toho vyplývající,
- zajišťuje agendu Czech POINT,
- zajišťuje kompletní agendu registrace zemědělských podnikatelů podle zákona č. 252/1997 Sb., o zemědělství, ve znění pozdějších předpisů,
- pořizuje žádosti o metodická stanoviska, evidenci těchto stanovisek, sleduje legislativní změny.
B) Na úseku kontroly živností
- vykonává živnostenskou kontrolu u podnikatelů v celém rozsahu druhů živností a správního obvodu,
- vykonává kontrolu podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“), zákona č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o spotřebních daních“), a zákonů, které kontrolní pravomoc obecním živnostenským úřadům svěřují,
- ukládá pokuty podnikatelům při zjištěném neoprávněném podnikání,
- ukládá pokuty v blokovém nebo správním řízení za porušení živnostenského zákona a souvisejících právních předpisů,
- ukládá pokuty za porušení zákona o ochraně spotřebitele a zákona o spotřebních daních,
- pořizuje kontroly do daného informačního systému,
- spolupracuje v kontrolní činnosti s ostatními orgány státní správy,
- vede správní řízení vzešlá z vlastního podnětu nebo podnětu jiných orgánů státní správy,
- ruší živnostenská oprávnění v případě nesplnění všeobecných podmínek provozování živnosti,
- ruší živnostenská oprávnění v případě překážek provozování živnosti,
- ruší případně pozastaví provozování živnosti v případě porušení živnostenského zákona, souvisejících předpisů a v případech stanovených živnostenským zákonem,
- vykonává dozor nad dodržováním povinností stanovených v § 9, 10, 11, 11a, 12 až 13, 14a až 18 zákona o ochraně spotřebitele, dále vykonává dozor nad dodržováním povinností stanovených v § 1811 odst. 1 a 2, § 1817, § 1820, § 1824, § 1824a odst. 1, § 1825 odst. 1, § 1826, § 1826a, § 1827, § 1828 odst. 1 a 3, § 1830 odst. 2 a § 2159 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, v oblasti obchodu a služeb,
- vykonává dozor nad dodržováním zákazu prodeje tabákových výrobků a lihovin podle zákona o spotřebních daních, včetně řízení o přestupcích proti nakládání s tabákovými výrobky,
- vykonává kontrolu zemědělských podnikatelů.
Telefon
pevná linka: 565 518 160
fax: 565 518 199
Datovka: 6gfbdxd
Úřední hodiny a otvírací doba:
Pondělí: 8:00 – 17:00
Úterý: 8:00 – 14:30
Středa: 8:00 – 17:00
Čtvrtek: 8:00 -14:30
Pátek: 8:00 – 13:00
Úterý a čtvrtek není úřední den.
Tyto dny jsou vyhrazeny pro jednání a řízení vedená našimi úředníky mimo budovy městského úřadu. Vašim požadavkům a žádostem se však v rámci příslušného odboru bude vždy někdo věnovat.
Adresa:
Obecní živnostenský úřad
Příčná 1525
396 01 Humpolec
(přízemí budovy, vchod vlevo)
Bc. Jindřiška Janeková
Bc. Helena Struhovská
Bc. Petra Březinová
Obsahové náplně jednotlivých živností
Zveřejňování informací o kontrolní činnosti za rok 2019
Zveřejňování informací o kontrolní činnosti za rok 2018
Zveřejňování informací o kontrolní činnosti za rok 2017
Užitečné odkazy pro podnikatele
Registr živnostenského podnikání
Průvodce živnostenským podnikáním
- http://www.businessinfo.cz/cs/legislativa-pravo/zivnostenske-podnikani.html
- http://www.podnikatel.cz/
Rádce pro zakládání a správu obchodních společností
Evidence zemědělského podnikatele
Sociální, zdravotní, nemocenské pojištění OSVČ
Ochrana spotřebitele
Česká obchodní inspekce
Evropské spotřebitelské centrum
Centrální registr dlužníků České republiky
Czech POINT
Obchodní rejstřík
Evidence soudních znalců a tlumočníků
Přeshraniční poskytování služeb
Jednotné kontaktní místo
Podnikání v EU
Formuláře ke stažení
Žádost o vyřazení z evidence zemědělského podnikatele
Oznámení změn a doplnění – zemědělský podnikatel
Žádost o zápis do evidence zemědělského podnikatele – PO
Žádost o zápis do evidence zemědělského podnikatele – FO
starosta Humpolce